Das sagen andere über uns
Executive Director, Center for Leadership & Cultural Intelligence, Singapore
The Business Development across Cultures program explores the benefits of applying Cultural Intelligence concepts to customer satisfaction and team performance. A manager with high Cultural Intelligence (CQ) can enter into new cultural settings – national, professional, organizational, regional – and understand what is happening and why, confidently interact with people, and engage in the right actions.
Head of Extended Video Integration, Deutsche Telekom
Das interkulturelle Programm hat die Art und Weise, wie wir jetzt zusammenarbeiten, stark verändert. Während des Workshops stellten wir fest, dass es mehr um die Projektkultur ging, die wir schaffen mussten, als um nationale Kulturen. Ich finde es persönlich sehr inspirierend, in den verschiedenen Kulturen zu arbeiten. Manchmal geht es um die kleinen Dinge: Sie zeigten mir zum Beispiel, wie man auf einer chinesischen Tastatur schreibt. Ich halte dieses Programm für sehr sinnvoll wann immer es um Änderungen der Denkweisen und Kulturwandel geht. Hintergrund: Das BDaC Programm wurde bei der Deutschen Telekom und Huawei im Rahmen der gemeinsamen Entwicklung des
VP Sales, Huawei Belgium (2016)
We introduced the Business Development across Cultures program in Belgium in 2016 when working with one of our customers on a large infrastructure project. The program really helped all parties to become more aware of different ways of doing things in China and in Belgium. We practiced how to work together across the cultures. ‘It’s not wrong, it’s just different’ became one of our catch-phrases. The customer’s satisfaction on our collaboration went up by 75%, which I think is quite impressive.
Service Delivery Director, Huawei Germany
Kommunikation ist häufig schwierig. Kommunikation in einem Projekt mit komplexer Software ist immer eine Herausforderung. Kommunikation vor dem Hintergrund von ausgeprägten kulturellen Unterschieden in einem Projekt mit komplexer Software ist ein entscheidender Erfolgsfaktor. Deshalb waren sowohl unser Kunde, als auch wir als Lieferant, froh, dass wir dieses Programm zum Wohle unseres Projektes gemeinsam durchführen konnten.
International Enrollment Advisor, University of Liverpool
I became a Cultural Broker in the Business Development across Cultures program with KPN and Huawei in The Netherlands. As Cultural Broker you lead by example, demonstrating cross-cultural awareness, knowledge, and behavior. A lot of communication and interaction between the teams; quite challenging but also very necessary. This program really helped us in building a trustful relationship.
Project manager, Huawei Netherlands
As a Cultural Broker I connected the employees from different companies and departments. Working across cultures can be very exciting!